JULMUST HAVE

2022.12.19

Az első alkalom Julmust: Egy történet Svédországból

A Julmust egy édes, szénsavas üdítőital, amely nagyon népszerű Svédországban. Hagyományosan karácsonykor isszák, és enyhén kesernyés íze van. Ebben a cikkben mindent megtudhat a Julmustról, és arról, hogy miért érdemes kipróbálni a Svédországból származó édes üdítőitalt. 

Hogyan ízlik a Julmust

Megitteam az első kortyot a Julmustból, és meglepődtem, hogy milyen édes. Ránéztem a gyönyörű címkére, és egy kis manó kukucskált vissza egy régi ablakon keresztül. Bent egy magányos gyertya égett, és úgy tűnt, kellemes meleg van odabent, mert Nissének kipirosodott a pufók orcája. Nagyon elégedettnek tűnt. Ittam egy második kortyot, és ízben a címke helyén voltam. Beleképzeltem magam a svédországi hidegbe, és megértettem, hogy az ottani emberek miért isszák ezt a hideg italt karácsonykor.

Pár nappal korábban már kipróbálhattam Helge Julmust koktélját, és persze elgondolkodtam azon, hogy milyen íze lesz az italnak önmagában, de nem számítottam arra, hogy ennyire édes lesz az íze. Ennek ellenére tetszett az íze, és folytattam az ivást. De most már azt is megértettem, hogy Helge miért választott kétféle rumot, és miért adott enyhe savasságot a koktélnak a mandarinlével. Az, hogy a krémességet a tojásfehérjehabbal tovább támogatta, csak előnyére válik ennek a malátaitalnak. 

A Hammar's Julmust a svéd karácsonyi ünnepség szerves része. Az 1930-as évek eleje óta a Robert család eredeti receptje szerint főzik, házi szirupot, az ízeket tükröző prémium minőségű vizet és egy csipetnyi különleges összetevőt használnak. Frissen a pohárba töltve a Hammars Julmust szilárd hab és csodálatos, porterre emlékeztető sötétbarna szín jellemzi. Gyönyörű és karácsonyi. Íz: Malátás test, az égetett karamell és a karácsonyi fűszerek jellegzetes jegyei. Jó egyensúly a savasság és az édesség között, és a komlótól származó enyhén kesernyés jegyek, amelyek a Julmust jellegzetes karakterét adják. Ahogy közeledik a karácsony, és lassan sötétség borul az országra, itt az ideje Svédország egyik legjobb julmustjának, a Hammars Stolznak. Boldog karácsonyt és jó szórakozást!

Hozzávalók

Elkészítés

Öntse mindkét rumot, a mandarinlevet és a tojásfehérjét egy shakerbe, és rázza szárazra. Amikor minden habos, hűtsük le jégkockákkal. Szűrjük át egy koktélpohárba, és adjuk hozzá a Julmust. Az italra szórjunk fahéjat, és díszítsük mandarinhéjjal.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el